Místo konání
Online seminář, živý přenos.
- účastníci den před seminářem obdrží materiál ke kurzu.
JAK BUDE ŠKOLENÍ PROBÍHAT:
- On-line školení proběhne přes aplikaci ZOOM.
- Připojení je velmi jednoduché, den před školením Vám zašleme návod na připojení a přístupové údaje.
KONTAKTY:
- kontakt pro ověření přijetí přihlášky na kurz
- další dotazy ohledně terminu kurzu a fakturace
Zákaznická linka:
pondělí - pátek: 10:00 - 13:00
- e-mail: kurzy@ervc.cz
- telefon: 725 162 297
O lektorovi
Je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (2001). Od roku 2005 je advokátkou zapsanou v seznamu České advokátní komory. Již během studia a po jeho ukončení pracovala pro poradenskou společnost PricewaterhouseCoopers a v roce 2001 začala působit v advokátní kanceláři Ambruz & Dark, která se později sloučila s advokátní kanceláří Deloitte Legal. Od roku 2012 spolupracuje s advokátní kanceláří Vilímková, Dudák & Partners, ve které je zodpovědná za oblast pracovního práva a ochrany osobních údajů. Oboru pracovního práva a ochrany osobních údajů se každodenně věnuje již 20 let a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo - Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce, který byl v roce 2018 vydán společností Nakladatelství C. H. Beck, s. r. o.
![](https://img36.rajce.idnes.cz/d3601/18/18008/18008003_32eb9f694afba1dbfd8801aaf81c72f6/images/klaravalentova-b945e915.jpg?ver=0)
Rizika home office po VELKÉ NOVELE ZP
Práce z domova: Standard nebo skrytá hrozba?
Zaměstnavatelé, pozor, už od 1. 10. 2023 se změnila pravidla pro home office.
- Víte, s kým musíte nově uzavřít písemnou dohodu, jinak riskujete pokutu?
- Kdy vám stačí home office prostě nařídit?
- Kdo bude nakonec platit náklady, které zaměstnanci při práci z domova vzniknou?
- A jak musíte nově postupovat, když vás o home office žádá zaměstnanec pečující o malé dítě?
- Pozor také na BOZP, musíte kontrolovat pracoviště, tedy domov zaměstnance?
Co se naučíte
- Jaké povinnosti na zaměstnavatele čekají při uplatnění práce na dálku?
- A jaká mají zaměstnanci práva při výkonu práce z domova?
Cílem webináře je podrobné seznámení účastníků s právní úpravou v oblasti výkonu práce na dálku, vysvětlení podstaty změn a upozornění na související otázky a rizika práce z domova, které zákoník práce neřeší. Při výkladu budou použity i praktické příklady pro snazší aplikaci nové právní úpravy do každodenní praxe zaměstnavatelů.
Proč je dobré se zúčastnit
Velká novela zákoníku práce přijatá v minulém roce přinesla mimo jiné důležité změny týkající se výkonu práce na dálku. V praxi zaměstnanci nejčastěji pracují ze svého domova, ale nejsou vyloučeny i jiné formy distančního výkonu práce. Vzhledem k tomu, že tzv. home office se v důsledku pandemie COVID-19 stal velmi rozšířeným fenoménem, bylo vhodné výkon práce na dálku podrobněji upravit. Nová úprava však nevyřešila všechny problémy praxe (např. oblast BOZP).
Časový harmonogram
Online seminář, živý přenos.
08.45-09.00 Připojení účastníků
09.00-13.00 Odborný program
Osnova
Program webináře:
- Definice výkonu práce na dálku
- Výhody, nevýhody a rizika práce z domova
- Jak nastavit home office po novele?
- Pracovní doba a vedení evidence pracovní doby při výkonu práce z domova
- Zajištění BOZP a šetření pracovních úrazů
- Jak má vypadat domácí pracoviště?
- Náhrada nákladů vzniklých při výkonu práce z domova
- Jaká dokumentace je potřebná pro zavedení práce z domova?
- Sankce za porušení pravidel
Pro koho je kurz vhodný
Pro vedoucí zaměstnance, personalisty, mzdové účetní, manažery HR, ale také vedoucí úředníky obcí a měst.
Přihlásit se